"Imao sam djevojke koje bi bile nesigurne zbog toga.. Gledale bi lutke i kazale: U redu, znači to mi je konkurencija"


Kada pogledate bijelu fasadu i sivo stepenište na ulazu u dom Đian Janga nikada ne biste mogli pomisliti kakvo vas iznenađenje čeka unutra – roze pod u dnevnoj sobi i kolekcija od više od 6.000 Barbika.


Ovaj 33-godišnji Singapurac preferira minimalistički stil ali Barbike i još 3.000 drugih lutaka krase tri zida u njegovoj dnevnoj sobi, devet vitrina u garderoberu ali i police u radnoj sobi.


Jangova opsesija igračkama ima i profesionalnu stranu - on je direktor sektora za strategiju prodaje pri grupi Omicom Media. Međutim, sa 13 godina je kupio prvu Barbiku. To je bio model „Odlična forma“ u tirkiznom sportskom kombinezonu i prugastim grijačima za noge.


„Prije nego što sam išta znao o društvenim normama, bio sam dječak koji ih je (Barbike) gledao na TV-u, dopale su mi se ali nisam smio da imam nijednu“, ispričao je. „Kako sam odrastao, dobijao džeparac, dobio sam slobodu da kupujem šta god zaželim“.


Njegovo interesovanje iz djetinjstva preraslo je u „ludu opsesiju“ koju njegovi prijatelji podržavaju a porodica je vremenom prihvatila.


„Takođe sam imao djevojke koje bi bile nesigurne zbog toga.. Gledale bi lutke i kazale: 'U redu, znači to mi je konkurencija', što je veoma uznemiravajuće, ali je tako“.


Jang procjenjuje da je potrošio najmanje 500.000 singapurskih dolara (oko 300.000 eura) u proteklih 20 godina na svoju kolekciju.


Jangova najstarija Barbika datira s početka 1960-ih, a jedna od njih obučena je u uniformu medicinske sestre sa mačkastim naočarima. Međutim, njegova strast obuhvata različite ere i stilove - tu su desetine u narodnim nošnjama i one sa likom Grejs Keli, Barbare Strejsend i Elizabet Tejlor.


Čak ima i Barbiku koja se prodavala samo u buticima modne kuće „Kom de garson“. „Moj prijatelj našao ju je u Hong Kongu i odmah me nazvao“, rekao je za britansku agenciju.


U staklenim vitrinama koje se protežu od poda do plafona u njegovoj dnevnoj sobi, Osama bin Laden pije piće sa Sadamom Huseinom obučenom kao Grdana, zla vila iz „Uspavane ljepotice“, Džeki Onazis i Lejdi Dajanom. U kući se nalaze i lutke Elvisa Prislija, Šona Konerija kao Džejmsa Bonda i likova iz „Harija Potera“ i „Zvjezdanih staza“.


Kako bi sve bilo savršeno, njegov pod nije u bilo kojoj nijansi roze. To je zaštitna boja Barbika – Pantone 219 C.

„Putujem zbog posla, putujem privatno, tako da svugdje nailazim na lutke“, ispričao je.

Prilikom posljednje posjete Njujorku, kupio je 65 lutaka. Ovog mjeseca ponovo će posjetiti ovaj grad i siguran je da se neće vratiti praznih ruku. Jang takođe dobija lutke kao darove, ali ih kupuje i na aukcijama i putem Interneta.


Ne planira da uspori sa svojom kolekcijom, ali gdje će ih staviti kada mu ponestane prostora?

„Kupiću drugu kuću“, kazao je uz smijeh, pokazujući na susjedna vrata. „Tamo i dalje ima jedan prazan zid“.

„Ružno je popularno“

Od kada se 1959. našla u prodaji, u svijetu je prodato preko milijardu modela Barbike. Međutim, prodaja čuvenih lutaka pala je za 12 procenata u periodu od aprila do juna ove godine – što je četvrti uzastopni kvartal u kojem je zabilježen pad – pošto se ukusi mijenjanju, saopšteno je iz Matela, giganta koji proizvodi Barbike ali i brojne druge igračke.

Jang ističe da Barbika ima zagarantovanu budućnost ali su princeze i balerine danas ustupile mjesto morbidnim likovima i pričama koje su popularizovali filmovi o vampirima, poput „Sumrak sage“. „Tome se okrenuo i Matel“, kazao je.

„Oni su shvatili da je ružno popularno i napravili 'Monster haj' jer znaju da Barbika nikada neće biti čudovište“.










Objavi komentar Blogger Disqus

 
Top